Un incident per a la història, Rossi-Màrquez

1
Un incident per a la història, Rossi-Màrquez | Diari Català
Moment del impacte
Un incident per a la història, Rossi-Màrquez | Diari Català
Moment del impacte

Opinió sobre l’incident entre els dos pilots de MotoGP

Després de veure la cursa i visionar 23 vídeos diferents de diversos països (Espanya, Itàlia, Anglaterra, França i Alemanya), i sentir i llegir infinitat d’opinions, he arribat a l’opinió que exposo a continuació i que pretén ser equànime i sense favoritismes de cap tipus. Ho divideixo en diferents fases.

No puc entendre, com a expilot i aficionat que ha presenciat centenars de Grans Premis, que un pilot com Rossi, que sempre s’ha dit que és un dels pocs que pensa sobre la moto, entri en un joc que el pot treure d’un mundial molt treballat per la seva part i que crec que serà l’ùltim que tindrà a tret. La sortida de to de dijous té poc sentit i és poc intel·ligent ja que durant la segona part de la temporada els altres tres pilots (Màrquez, Lorenzo i Pedrosa) l’han batut regularment i s’ha vist clarament que han estat superiors a Rossi. L’estratègia que ha plantejat pel Gran Premi ha estat equivocada, no pots acusar als altres pilots amb ximpleries i falsedats, com dir que a Austràlia Màrquez havia ajudat a Lorenzo; segons el que vaig veure Màrquez va guanyar una cursa de les millors dels últims anys i li va restar punts a Lorenzo i també Ianone (per aquest fet i per la pressió de la premsa italiana, Ianone ha hagut de demanar perdó a Rossi per l’avançament, increïble) va poder avançar-lo, per tant la crítica no té cap sentit.

Penso com a expilot que les diferències entre pilots s’han de resoldre a la pista, i no en rodes de premsa i declaracions, i així ha estat al llarg dels anys (excepte quan Rossi va arribar al mundial que va començar la guerra psicològica, no se’n adona a que són molts anys veien-li la cara i tothom el coneix). He viscut batalles increïbles en les curses i sense polèmiques posteriors per part dels pilots, sempre que no hi ha hagut accidents.

La postura més intel·ligent per Rossi hagués estat no dir res i jugar les seves cartes a la pista amb la intel·ligència que ha mostrat altres vegades Ho sento, però ha fet una errada monumental que segurament li portarà conseqüències en l’àmbit d’equip i de la resta de pilots.

Altra errada, en la meva opinió, i una falta de respecte pels aficionats és no donar la cara després de l’incident, em sembla una postura bastant covard, el més fàcil és sortir a demanar disculpes i dir que els nervis t’han traït i has fet alguna cosa incorrecte, però no ha estat així, ell o ells sabran els motius, però crec que estan equivocats. Segurament que els responsables de Yamaha no els ha fet gens de gràcia aquest incident i que la imatge de Yamaha associada Rossi, ha sortir perjudicada de Sepang.

Un incident per a la història, Rossi-Màrquez | Diari Català
Roda de premsa dijous on Rossi es va despatxar, mireu les cares de Lorenzo i Marquez, no tenen desperdici

Primera fase:

No veig que Rossi des de l’inici de la cursa es reservés res, però el que si havia de tenir clar és que si Màrquez estava a prop no li posaria les coses fàcils, però el que no va entendre quan Màrquez el va avançar és que li donaria un respir (algun cop Màrquez ha fet alguna cosa diferent d’allò que va fer ahir, sempre al màxim i a per totes), Rossi va perdre els papers i va entrar l’embolic. Però el que no té sentit quan t’estàs jugant el mundial és fer avançaments al límit una vegada i una altra i dir que Màrquez l’estava frenant, si fos així, en algun moment el podria avançar. El que també va oblidar Rossi és que Màrquez durant els entrenaments tenia un ritme més alt, per tant podria haver arribat als primers quasi segur i això hagués ampliat les possibilitats de lluita pel podi. Si Rossi creia que per ser qui és el respectarien, no ha après res aquesta temporada, a la pista no hi ha respecte per ningú, tots volen guanyar i per això cobren com professionals.

Segona fase:

Després d’unes voltes sense sentit d’avançaments, s’arriba a la corba 14, Rossi en aquest punt ja està fora de si i fa dues coses punibles quan té la trajectòria interior a favor seu i que són: primer frena descaradament sense motiu (prohibit pel reglament explícitament) i segon obre la trajectòria per obligar a Màrquez a sortir-se o a caure, com va passar (prohibit pel reglament explícitament), aquestes dues accions ja són de bandera negre (desqualificació o, sent tous a direcció de cursa, un passeig pel pit line), accions anti esportives i poc professionals.

Tercera fase:

En el moment del impacte, la seqüència és la següent: Rossi quasi para la moto i obre la trajectòria deixant a Màrquez sense pista. Que faríeu vosaltres en aquest moment? sortir-se o mantenir-se dins de pista, doncs això, dins, en aquest punt Màrquez impacta amb la moto de Rossi, però no cau i en el moment Rossi deixa anar la cama i impacta amb el manillar de Màrquez tancant la direcció i fent-lo caure. La inclinació de la moto de Màrquez en el moment del cop i el poc contacte que els pneumàtics tenen amb l’asfalt en el moment, provoquen la caiguda.

Podem discutir que sigui el peu, la cama, el genoll, etc.., no té massa importància, el cop existeix i és una maniobra antiesportiva i premeditada que provoca la caiguda del pilot. De fet les imatges des de la moto de Rossi una vegada passat l’incident, es veu clarament com Rossi s’assegura que Màrquez no hi és, mirant a un costat i a l’altre.

Rossi no es pot queixar ja que li van regalar 16 punts i la sanció és quasi simbòlica, ja que a Valencià en 4 voltes estarà amb els de davant, però amb aquest enrrenou us asseguro que no li donaran cap facilitat i espero que així sigui, perquè ha tirat per la borda un campionat molt treballat per la seva part.

Però una cosa està clara, hi ha un joc de trons, a Rossi ja li queda poca corda i a Màrquez encara molta, llei de vida.