La unitat dos milions del Land Rover Defender

Avui dia, i per desgràcia, està desapareixent a un ritme massa elevat el concepte de tot-terreny, aquell que fa referència a aquells vehicles que poden circular per tot arreu i en qualsevol condició, sobretot en offroad. Ara, aquest concepte ha estat substituït per el de SUV (Sport Utility Vehicle) però, alguns models, encara no volen ni sentir parlar d’aquestes tres lletres. Un d’ells és l’indestructible Land Rover Defender que, tot i pas del temps, segueix conservant la mateixa presència i s’ha convertit en un objecte de devoció per tots aquells que encara creuen en els tot-terrenys de tota la vida.

Doncs bé, mireu si encara està cotitzat, que s’han arribat a pagar 549.000 euros per una unitat, concretament la dos milions des que el Land Rover Defender (primer anomenat Land Rover Series) va començar a fabricar-se al 1948. A més a més, aquest exemplar també aporta insígnies específiques, seients personalitzats i un mapa de la platja on es va dibuixar a la sorra el disseny bàsic del mític tot-terreny britànic a partir del qual va començar la seva llarga història.

I qui és el comprador que ha estat capaç de pagar aquesta quantitat? Doncs, com no podia ser d’una altra manera avui dia, un qatarià que, si l’utilitza com l’ha d’utilitzar, el portarà per les dunes del desert, lloc predilecte per un Land Rover Defender. La part bona de tot això és que els diners obtinguts aniran destinats al Nepal i a una reserva de vida salvatge de Kenia a través de la Creu Roja, Mitja Lluna Roja i la Fundació Born Free.

El Land Rover Defender és un dels últims (per no dir l’últim) tot-terreny que queda en vida. Els Mercedes Clase G, Jeep Wrangler o Toyota Land Cruiser s’han civilitzat més i actuen com cotxes de luxe, però el Defender té encara aquell encant rural i un disseny que no ha canviat quasi res amb el pas del temps.