Urbanisme aprova el pla per prolongar la Granvia de l’Hospitalet fins a l’Hospital de Bellvitge

0

El projecte transformarà un tram de la C-31 per afavorir la mobilitat i preveu la construcció de diferents equipaments per als ciutadans

La Comissió Territorial d’Urbanisme de la Generalitat ha aprovat aquest divendres de manera inicial el nou Pla Director Urbanístic (PDU) Granvia-Llobregat, que preveu prolongar l’avinguda de la Granvia de l’Hospitalet de Llobregat fins a l’Hospital de Bellvitge gràcies a la transformació d’un quilòmetre de l’autovia C-31. El PDU canvia el document anterior, del gener del 2015, amb modificacions en mobilitat, edificabilitat, zones verdes i equipaments, atenent algunes al·legacions presentades durant el període d’informació pública, ha informat l’Ajuntament en un comunicat.

El pla afecta més d’un milió de metres quadrats al voltant d’un tram d’un quilòmetre de la C-31, des de l’enllaç de la Rambla Marina fins a la Ronda Litoral, amb el cobriment parcial del tronc central de l’autovia, seguint el model de la primera transformació de la Granvia entre les places Cerdà i Europa. Una part important de les modificacions són ajustos a les connexions viàries, per afavorir la mobilitat i simplificar la connectivitat amb les zones industrials i econòmiques de l’entorn, com la Zona Franca.

Es preveu una edificabilitat semblant a l’anterior pla, amb 631.897 metres quadrats de sostre, que es distribuiran al nord i al sud de la Granvia, al voltant de l’Hospital de Bellvitge i de l’Institut Català d’Oncologia, respectivament, i a la zona de la carretera del Mig amb el carrer Arquímedes. L’edificació, amb una alçada màxima de 24 plantes, exclou la construcció d’habitatges i tindrà diferents usos econòmics: biomèdics, sanitaris, oficines, industrials, hotelers, comercials, i residències per a joves i ancians.

A la zona de Cal Trabal, els edificis s’agruparan més prop de l’Hospital de Bellvitge i es crearà un parc de 25 hectàrees, el disseny del qual preservarà els usos històrics agrícoles, el paisatge i el patrimoni natural, segons l’Ajuntament. A més, es farà un passeig verd des de la Rambla Marina al llarg de la nova avinguda de la Granvia, en direcció al riu Llobregat, per millorar també l’accés al parc fluvial per a vianants i ciclistes.

La inversió prevista en l’obra pública del PDU de Granvia és de 176 milions d’euros, que aportaran proporcionalment els propietaris del terra. Les obres poden començar el 2018, una vegada el pla s’aprovi definitivament després del període d’informació pública que s’obre ara per a al·legacions.