Un nou concepte de cotxe amb el Volkswagen BUDD-e Concept

El CES és la fira de l’electrònica de consum més important del món i les grans empreses hi acudeixen per presentar les seves últimes novetats. És el cas també de les marques de cotxes que aprofiten aquest aparador per mostrar les últimes tecnologies per a l’automòbil. Una d’aquestes marques és Volkswagen que ha apostat per un “microbús del segle XXI” anomenat Volkswagen BUDD-e Concept.

Creat sobre la nova plataforma modular per a vehicles elèctrics i híbrids endollables de la marca alemanya (MEB), aquest Volkswagen BUDD-e Concept equipa una bateria de 101 kWh (es pot recarregar al 80% en només 15 minuts) i un motor elèctric a cada eix per tal d’aconseguir una tracció total. Amb això, la marca assegura una velocitat punta de 150 km/h i una autonomia que s’allarga fins els 600 quilòmetres. Així mateix, el BUDD també pot utilitzar-se com a generador auxiliar per a una llar.

Volkswagen BUDD-e Concept | Diari Català
Interior futurista

Estèticament destaca per una línia futurista però també real. Sense anar més lluny em recorda força al Nissan Cube o al Kia Soul. Aquest Volkswagen BUDD-e Concept aposta per línies rectes i rodones, amb una graella frontal on destaca l’enorme emblema de la marca. El lateral destaca per un disseny recte i unes llandes amb una forma força interessant, així com l’absència de manetes per obrir les portes i de retrovisors, els quals són reemplaçats per càmeres.

L’interior d’aquest Volkswagen BUDD-e Concept és més futurista que l’exterior i aposta per abandonar els botons i introduir comandaments tàctils que es situen al voltant del volant (també té superfície tàctil), com si fos un diari. Així mateix, té un sistema de reconeixement per veu i control per gestos, una solució que alguns models actuals, com el BMW Serie 7, ja incorporen. Els seients posteriors estan col·locats en forma de banqueta per tal que els passatgers puguin interactuar més entre ells.

De moment no està clar si aquest Volkswagen BUDD-e Concept acabarà com un model de producció, però el cert és que seria interessant veure aquest microbús que, segurament, es situaria enmig del Touran i el Multivan.