Volkswagen començarà les revisions al gener

0
Volkswagen començarà les revisions al gener

Volkswagen començarà les revisions al gener

Els usuaris podran passar les revisions a partir de principis d’any

El grup Volkswagen té previst iniciar el proper mes de gener la campanya de revisió dels vehicles afectats pel software que podia manipular els resultats de les proves d’emissions, segons ha indicat el conseller delegat de la companyia, Matthias Müller.

El directiu de l’empresa de Wolfsburg, que va fer aquest anunci en una entrevista al diari alemany ‘Frankfurter Allgemeine Zeitung’, ha indicat que el procés de revisió d’aquests models estaria completat a finals del pròxim exercici.

“Si tot surt segons el que està planejat, podem iniciar la revisió al gener”, ha explicat Müller, que ha destacat que tots els automòbils afectats hauran estat recondicionats abans de finals de l’any vinent any.

D’altra banda, el conseller delegat de la corporació ha destacat que només “uns pocs treballadors” van estar implicats en el cas del software que manipulava les emissions del motor EA 189 EU5, en contra de l’opinió que el seu predecessor, Martin Winterkorn, estava al corrent d’aquesta situació.

Al mateix temps, Müller ha subratllat que el consorci Volkswagen podria haver de reduir la seva mida i disminuir la seva centralització i ha assenyalat que cada marca i cada model seran analitzats per comprovar la seva contribució a l’empresa.

Només tocaran el software?

En teoria Volkswagen té previst que manipulant i retocant el software tot torni a la normalitat i el cotxe compleixi amb els límits d’emissions legals, però el cert és que potser aquest procés haurà de passar per altres parts. M’explico, és possible que els vehicles TDI més potents hagin d’incorporar nous sistemes anticontaminats per pal·liar la situació ja que només modificant el software no arribaran a solucionar el problema. Òbviament això no és segur i és només una suposició, però per rebaixar la gran quantitat d’emissions extra que deixen anar aquests vehicles del grup Volkswagen, potser caldrà afegir noves peces que requereixen més temps i complexitat. I això no serà bo pel consumidor ja que aquest veurà com el seu cotxe tindrà efectes secundaris com podria ser la pèrdua de potència, de parell màxim, etc.

A partir del gener sortirem de dubtes.