El grup Volkswagen no aixeca cap amb les emissions

0
Volkswagen ja té la solució pels motors afectats | Diari Català
Afectades 11 milions d'unitats del grup Volkswagen
Motor 2.0 TDI Volkswagen

Afectades 11 milions d’unitats del grup Volkswagen

Aquest matí explicàvem tota la trampa que Volkswagen havia dut a terme als Estats Units amb el tema de les emissions, i acabàvem explicant si aquest fet era possible a Europa amb les homologacions de consums que mai s’ajusten a la realitat. Doncs sembla que Volkswagen ens ha escoltat i ha decidit entregar-se amb un comunicat on diu que unes 11 milions d’unitats dels motors EA189 del grup Alemany posseeixen el ja famós defeat device que falseja els nivells d’emissions mentre estan sotmesos a les proves d’homologació.

Aquests 11 milions de motors fan referència a 11 milions de 2.0 TDI de totes les marques del grup (Volkswagen, Audi, Seat i Skoda) amb especificació Euro5 i venuts entre el 2008 i el 2015. La idea és en senzilla, en el cas que algun de vosaltres, lectors, hàgiu comprat un model amb aquest motor 2.0 TDI durant els anys citats, sapigueu que porta aquest defeat device i emet més emissions de les que especificava la marca.

[quote]Volkswagen ha separat 6.500 milions d’euros per fer front a les possibles compensacions, multes, revisions, etc. que li puguin caure[/quote]

El comunicat no explica gran cosa més, suposem que Volkswagen farà alguna roda de premsa per explicar millor tot el succés i que qui vulgui els hi pugui formular algunes de les preguntes que a tots se’ns passen pel cap. Tot i així, em resulta trist que un grup com Volkswagen es vegi immers en un escàndol com aquest; per estalviar-se diners i evitar investigar i desenvolupar més els motors, com fan la resta de marques, han decidit utilitzar una trampa que, al final, s’ha descobert. I la broma els hi costarà molt cara ja que, a més a més dels 18.000 milions de dòlars que se’ls imposarà als Estats Units, caldrà afegir el que li caigui a nivell global. I tot això, recordem, amb normativa Euro5 que és més permissiva que l’actual Euro6 i, també, la seva homòloga americana.

De moment, i per curar-se en salut, la marca sí ha explicat que tot aquest rebombori no afecta a tots els motors més recents que es situen en normativa Euro6, els quals tenen la verificació de l’EPA i de la Unió Europea. Tot i així, Volkswagen ha separat 6.500 milions d’euros per fer front a les possibles compensacions, multes, revisions, etc. que puguin sorgir, tot i que, personalment, penso que la quantitat de milions d’euros que haurà de deixar anar serà molt més gran.

Però clar, si Volkswagen vol que tots aquests vehicles siguin “legals” haurà de de donar alguna solució. En el comunicat diuen que estan treballant en “desenvolupar mesures tècniques per eliminar aquest problema d’emissions entre el banc de proves i la realitat”, el que s’entén com una futura crida urgent a revisió a tots aquells propietaris d’un motor 2.0 TDI del grup Volkswagen entre els anys 2008 i 2015.

Durant els propers dies veurem com avancen els esdeveniments, però el que està clar és que Volkswagen ha volgut ser el més llest de la classe però, finalment, el tret li ha sortit per la culata. Veurem també com afecta això a la marca a curt, mitjà i llarg termini; segurament les ventes caiguin ja que la reputació de la marca, que era molt alta, caurà en picat a causa de la pèrdua de confiança de molts compradors potencials i clients habituals, i si això cau també cauran els ingressos i afrontar les possibles multes o compensacions serà un trencaclosques complicat de resoldre.