Un document del propi fabricant assegura que la cúpula de Volkswagen no estava alertada de la instal·lació del software.

Volkswagen ha estat, sens dubte, la companyia de la qual més s’ha parlat en els últims mesos. Des de la filtració de la manipulació de motors per complir amb la normativa, un escàndol que es va denominar dieselgate, no s’ha parlat d’una altra cosa. La instal·lació d’un software que enganyava a la màquina que controlava les emissions dels motors afectava a tots els dièsel denominats internament EA189. La quantitat de models manipulats encara està per descobrir però es va parlar al novembre de 800.000 unitats. Sense sumar possibles models gasolina que també es van manipular.

Com hem comentat, s’ha parlat molt del dieselgate i han rodat caps. Ara, l’agència de notícies DPA ha publicat un document en el qual la pròpia empresa explica el motiu d’aquesta manipulació. En aquestes pàgines la marca alemanya assegura que van ser els difícils objectius marcats pel grup els que ‘van obligar’ als seus enginyers a trobar una drecera per poder complir. Segons l’agència extreu del text “Els tècnics de Volkswagen que treballaven en el concepte no van poder complir els reptes fixats en el termini temporal i amb el pressupost que els havien fixat. Com no van trobar solució, van decidir instal·lar el software” es justifica la cúpula actual. Des de la filtració de la manipulació, Volkwagen va acusar als seus enginyers d’aquest engany i aquest text confirma l’estratègia. O no. És possible que la cúpula no sabés que ocorria amb els seus motors?

Queda molt per descobrir del succeït en les instal·lacions de la marca i l’escàndol s’ha convertit en un tema de pel·lícula. Sí, com esteu llegint. Mesos més tard del seu descobriment ja es va comentar l’interès del recentment guardonat Leonardo di Caprio per portar el dieselgate a la gran pantalla. Veurem.