Per commemorar els 40 anys del Golf GTI, no hi res millor que el Volkswagen Golf GTI Clubsport

Els anys passen per tots i el que ahir era una primícia ara ja és quelcom més comú. Fa 40 anys que Volkswagen va posar el semàfor verd al Golf GTI, el compacte esportiu per excel·lència que s’ha convertit en una autèntic símbol mundial. Una de les seves característiques essencial és el seu impecable èxit; el que va néixer com un model del que només haurien d’haver fabricat 5.000 unitats, s’ha convertit en un best seller que ja porta més de dos milions d’unitats venudes. Per commemorar aquesta fita, la marca alemanya llença el Volkswagen Golf GTI Clubsport, el GTI més potent de tota la història limitat a 5.000 unitats per a tot el món.

Tenint com a base el GTI convencional, la marca ha realitzat una sèrie de millores i modificacions per fer d’ell quelcom únic i entranyable. Així doncs, a l’exterior del Volkswagen Golf GTI Clubsport aposta per un nou para-xocs davanter, retrovisors i sostre de color negre, llandes de 18 polzades, un nou aleró posterior de grans dimensions i una franja negra a la part baixa del lateral on es poden veure les sigles Clubsport.

Volkswagen Golf GTI Clubsport | Diari Català
Vista posterior del Volkswagen Golf GTI Clubsport

L’interior del Volkswagen Golf GTI Clubsport segueix fidel a qualsevol altre GTI però amb algns retocs més especials com els seients esportius estil baquet entapissats parcialment amb Alcàntera, cinturons de seguretat personalitzables, volant totalment esportiu amb la franja vermella que marca el centre, etc. Com a equipament de sèrie també destaca les òptiques davanteres bi-xenon, climatitzador bi-zona, pantalla de 6,5 polzades, Bluetooth, port USB, lector de targetes SD, modes de conducció, entre d’altres.

Però, segurament, el més interessant del Volkswagen Golf GTI Clubsport es troba a la seva mecànica. Aquesta aporta el ja característic 2.0 TFSI que genera 265 CV de potència però que, amb la funció “overboost” que activem trepitjant l’accelerador a fons durant deu segons, augmenta un 10% fins arribar als 290 CV. Tota aquesta força s’envia a l’eix davanter i pot moure’s a través d’una caixa de canvis manual de sis velocitats, o l’automàtica DSG de doble embragatge que aporta la funció Launch Control. Tot això assegura un 0 a 100 km/h en 5,9 segons i una velocitat màxima de 250 Km/h. Tot i la gran potència, la marca assegura que el consum homologat es situa al voltant dels 7 litres / 100 quilòmetres.

Volkswagen Golf GTI Clubsport | Diari Català
Imatge del interior

A més d’aquestes bones prestacions, també s’ha millorat el comportament dinàmic fent alguna modificació al xassís, rebaixant la suspensió 15 mm, millorant el sistema XDS+, introduint suspensió adaptativa i un diferencial electrònic de lliscament limitat a l’eix davanter, entre d’altres.

I tot això per quant? Doncs de moment encara no coneixem el preu d’aquest Volkswagen Golf GTI Clubsport per al mercat espanyol, però a Alemany parteix dels 34.500 euros amb canvi manual i carrosseria de tres portes. Tot i l’elevat preu, el fet de tractar-se d’una edició limitada tant especial, farà que amb el temps el seu valor es mantingui sempre alt.