Volkswagen Golf R400, qui dóna més?

0
Volkswagen Golf R400

Volkswagen Golf R400

420 CV de potència i tracció total

Qui dóna més? Això és un no parar, les marques aposten cada cop més per compactes esportius amb bastanta cavalleria a sobre i, sinó, només cal que recordeu el Peugeot 308 R Hybrid que arribava als 500 CV. Doncs Volkswagen no vol ser menys, i ha confirmat la fabricació de l’increïble Golf R400 que superarà els 400 CV de potència, una autèntica animalada!

El cap del departament de propulsors de la marca de Wolfsburg, Heinz-Jakob Neusser, ha estat l’encarregat de donar aquesta interessant notícia. L’objectiu és ben clar; lluitar i intentar superar els seus rivals més directes com el Mercedes A45 AMG, el BMW M2 i l’Audi RS3, i això ho farà a partir de 2016 que serà quan arribi al mercat el Volkswagen Golf més potent de tota la història. I quan el veurem per primer cop? Encara no està confirmat, però la intenció de la marca es portar-lo al saló de Frankfurt d’enguany i així fer la presentació oficial al mateix país que el veurà néixer. Així que tranquils que abans que acabi el 2015 sabreu com és el seu aspecte final.

De moment us heu de conformar amb les imatges del prototip que ja es va treure fa un temps, però tingueu present que l’aspecte final no serà gaire diferent. La base del model serà la del Golf R però afegint més múscul. Serà un cotxe molt més ample, amb grans para-xocs, llandes de, segurament, 19 polzades, difusor posterior, passos de roda eixamplats i la doble sortida d’escapament al mig de la zona posterior. El que sí que és segur és que serà molt radical i ens farà quedar absolutament bocabadats.

Volkswagen Golf R400 posterior

I sota el capó que amaga? Doncs amb el seu nom de R400 tots pensàvem que aquesta xifra seria justament la dels seus cavalls, però no és així ja que va més enllà. Fonts de la marca confirmen que arribarà fins els 420 CV i que, conseqüentment, el seu nom podria passar a ser Golf R420. Nomenclatures a banda, sabem que oferirà una acceleració de 0 a 100 km/h en només 3,9 segons i arribarà fins els 280 km/h on quedarà automàticament limitat. La tracció serà a les quatre rodes gràcies al sistema 4motion de Volkswagen. Sens dubte, té pinta que serà un autèntic scalextric que viatjarà sobre rails.

Veurem com acaba tot, però de moment la marca alemanya ja ens ha posat les dents ben llargues amb aquest espectacular Golf.

Skoda R200, veritat o mentida?

Si pensàveu que ja ho havíeu vist tot amb el Golf, mireu el que s’atreveix a fer una de les marques del grup Volkswagen, aquí teniu el R8 de Skoda, el R200. Potser us sembli una anada d’olla o un cotxe poc real, però us asseguro que és de veritat i que té sèries intencions de ser fabricat, això sí, segons sembla només es faran 24 unitats.

Skoda R200 Non-Fiction

El dissenyador Petr Novák ha donat un pas endavant i ha decidit retre homenatge als anys daurats de Skoda en el món del Ral·li amb els 180, 200 o el 130 RS. La seva ofrena no és més que un superesportiu que no deixa indiferent a ningú. Amb la base del R8 d’Audi, ha creat el Skoda R200 Non-Fiction de 420 CV amb una estètica que la pots odiar o estimar, no hi ha terme mig. De fet és una barreja de diferents models del grup Volkswagen; si doneu un cop d’ull veureu que les òptiques davanteres són del Bentley Mulsanne, mentre que les posteriors són del Lamborghini Gallardo. Així mateix i tal com hem dit, el xassís és el del Audi R8, tot i que la carrosseria és completament nova i d’alumini. Sincerament, l’estètica no es gaire atractiva, sobretot vist des del frontal però això va de gustos i, mentre a mi no em convenç, pot haver-hi algú altre que li encanti. Totes les opinions seran respectables.

Aquest primer prototip ha tardat 18 mesos en acabar d’esculpir-se ja que s’ha fet de forma bastant artesanal. Es troba exposat al Centre d’Art Contemporani de Praga, però, tal i com hem dit, que no us enganyi ja que la intenció és fabricar 24 unitats on cada una tindrà un preu de 255.000 euros.

Segurament, igual que jo, t’hagis sorprès de veure aquest model, i no és per menys. És complicat de veure-li futur, però segur que hi ha algú disposat a invertir en aquesta màquina, sobretot sabent que només seran 24 unitats i, per tant, pot arribar a ser una peça força apreciada pels col·leccionistes. No tenim més dades sobre les prestacions que pot oferir, però si ens centrem amb les del Audi R8, estarem davant d’un autèntic superesportiu capaç d’arribar als 300 km/h.

Skoda R200 Non-Fiction posterior