La setmana passada sortia de producció l’últim Volkswagen Phaeton

Ja se sabia, però finalment s’ha consumat el moment; el Volkswagen Phaeton ens diu adéu, i ho fa amb un historial una mica negre. Des del seu naixement, sempre ha viscut a l’ombra i s’ha convertit en una de les ruïnes del grup Volkswagen. Les seves vendes mai van ser les esperades ja que la gent mai ha cregut en aquest model, preferien l’Audi A8 o A6. Volkswagen no venia elegància i sofisticació. Tot i així, la marca alemanya seguia apostant per ell, malgrat les seves pèrdues, fins avui.

L’escàndol de les emissions va ser el punt culminant, la gota que va vessar el got perquè la marca decidís finalitzar la producció del Volkswagen Phaeton. Saben que arriben i arribaran moltes multes per la manipulació de les emissions, i cal pagar-les. Per a això feia falta desprendre’s del que no donava beneficis, i el Phaeton ha estat una de les víctimes. Ha estat 14 anys amb nosaltres, però la setmana passada es produïa l’última unitat, un V8 de 4.2 litres i 335 CV de potència.

Es va parlar que potser la gran berlina alemanya tornaria en un futur com a vehicle completament elèctric, però el que semblava una estratègia bastant interessant, va quedar finalment paralitzada, així que sembla que la mort del Volkswagen Phaeton és definitiva. Per sort, els treballadors que es dedicaven a ell seran ressituats en altres plantes i així no perdran els seus llocs de treball, un bon gest de la marca.

Sens dubte marxa un gran cotxe, no només per la seva grandària, sinó per la seva tecnologia, disseny i motors. Compartia molt amb l’Audi A8, que sempre ha funcionat bé, però la reputació d’una marca o una altra els diferenciava. Si voleu fer-vos amb un ho teniu bastant fàcil al mercat de segona mà, hi ha diversos i a uns preus bastant raonables, encara que potser amb el temps, i donades les seves poques unitats venudes, pugui revaloritzar-se una mica.