El preparador Wimmer ha treballat amb el Volkswagen Polo R WRC

Quan semblava que el nou Honda Civic Type R era l’amo i senyor dels tracció davantera, va aparèixer un Volkswagen Polo R WRC que, a partir d’una preparació, posava les coses molt crues al compacte japonès.

En efecte, Volkswagen fa un parell d’anys va treure el Polo R WRC, una edició limitada de 220 CV i un disseny molt radical que homenatjava al model del Campionat del Món de Ral·li. Aquest model muntava un motor 2.0 TSI i oferia una acceleració de 0 a 100 km/ en només 6,4 segons i una velocitat màxima que podia arribar als 250 km/h. Sens dubte ja de per si es va convertir en una joguina més que interessant i exclusiva però, tot i així, hi ha qui això no li sembla suficient.

I aquí és on entra Wimmer, un preparador especialitzat en el grup VAG, que ha decidit desafiar les lleis de la física. Mitjançant un nou turbocompressor, un nou intercooler, una nova línia d’escapament completa, una bomba de combustible d’alt flux o una reprogramació electrònica (entre altres modificacions) ha aconseguit portar al lloc més alt al Volkswagen Polo R WRC.

Un Volkswagen Polo R WRC amb 420 CV | Diari Català

Amb tot això, aquest cotxe arriba als 420 CV de potència, així com un parell màxim de 480 Nm. Això suposa gairebé doblar la potència del model original i arribar als 280 km/h. Això sí, el model manca de millores dinàmiques (mateixos frens, sense autoblocatge mecànic), excepte en les suspensions, amb el que pot convertir-se en un autèntic perill ja que tanta potència a l’eix davanter es converteix en una bomba de rellotgeria sense una posada a punt adequada.

L’única cosa que canvia, al marge de la potència, són les llandes OZ, així com tots els vinils exteriors. Aquesta preparació extra té un cost de 10.200 euros i, tot i que el preu és temptador, si jo tingués el model no li faria, tret que el pack també inclogués una revisió i gran modificació del xassís i altres elements per suportar tota la força a l’eix davanter.