Unes 50.000 unitats del mercat espanyol del grup Volkswagen estarien afectades per el cas de les emissions de CO2

Francisco Javier García Sanz, vicepresident mundial del grup Volkswagen, ha explicat al ministre de indústria, Energia i Turisme, José Manuel Soria, que després de la investigació interna al grup on es van detectar irregularitats relacionades amb les emissions de CO2 i, conseqüentment, consums que explicàvem ahir i que afectava a 800.000 vehicles, 50.000 unitats del mercat espanyol estarien afectades per aquest nou problema.

“Fruit de la voluntat de transparència i veracitat que hem adquirit en el marc de les recerques internes sobre l’assumpte d’emissions, he traslladat al ministre Soria el compromís del Grup Volkswagen d’informar puntualment a les autoritats espanyoles sobre qualsevol novetat que es produeixi en relació amb aquest tema”, ha indicat García Sanz.

Volkswagen subratlla que els vehicles afectats són tècnicament segurs i aptes per a la circulació i garanteix que es farà càrrec de tots els costos que poguessin derivar-se de les irregularitats detectades, incloent les possibles ajudes que pels programes PIVE hagin pogut rebre els usuaris si s’escau. En aquest sentit es fa referència als descomptes i ajudes que molts usuaris van rebre gràcies que el seu nou model contaminava poc, però ara poden veure com se’ls hi reclama aquesta ajuda ja que realment el seu nou model contamina més del que diu la seva homologació. Igualment no cal alarmar-se ja que, com diu Volkswagen, ells es faran càrrec d’aquests possibles costos.

De moment el grup automobilístic alemany no ha informat dels models que estarien afectats per aquest nou frau, però el diari financer Bloomberg va més enllà i assegura que els Volkswagen Polo, Golf i Passat, els Audi A1 i A3, els Skoda Octavia i els Seat Ibiza i Leon serien els protagonistes del problema. Recordem que Volkswagen assegurava que la majoria eren motors dièsel però que també hi havia la possibilitat d’alguns 1.4 TSI de benzina. D’aquesta forma el Dieselgate passaria a la història i s’anomenaria Volkswagengate o VAGgate.