Volkswagen Scirocco GTS, el renéixer de les sigles

0
Volkswagen Scirocco GTS frontal

Volkswagen Scirocco GTS frontal

Esportivitat i un estil diferenciador

Directament des del saló de Xangai, Volkswagen ens presenta el Scirocco GTS. El compacte amb esperit esportiu torna amb unes sigles de molta història i una línia que ofereix un model totalment diferenciador, però sense arribar a les espectaculars prestacions del Scirocco R. Per dir-ho d’una forma, estem davant d’una espècie de GTI però escrit amb les sigles GTS.

2.0 TSI amb 220 CV

Les seves prestacions no estan gens malament; sota el capó alberga un interessant 2.0 TSI de 220 CV de potència, el mateix que munta el Golf GTI. El motor turbo de quatre cilindres en línia es catapulta de 0 a 100 km/h en 6.5 segons i arriba fins els 244 km/h en la versió amb canvi DSG de doble embragatge, i 246 km/h en el cas del manual de sis velocitats. Així doncs, és bo saber que arribarà al mercat amb totes dues opcions; els més acomodats podran optar pel canvi automàtic, i els que vulguin seguir mantenint la conducció de sempre, es decidiran pel manual. Personalment, com amant de la conducció esportiva i del joc de mans i peus, no tindria cap dubte de llançar-me cap a la versió amb canvi manual. Aquesta dualitat de transmissió també es reflecteix en el consum homologat, mentre que el DSG registra 6,4 l / 100 km, el manual ho redueix fins els 6,1.

Volkswagen Scirocco GTS posterior

Una imatge única

Però el més interessant d’aquest Volkswagen Scirocco GTS no és el motor ja que aquest mateix ja està disponible a la gamma actual, sinó l’estètica. El distintiu GTS aporta un toc diferencial per donar-li aquest punt més especial, és a dir, actua com el Golf GTI; no és tan espectacular com un R, però sí que ofereix unes línies esportives amb molt estil i personalitat.

Exteriorment destaca pel seu paquet R-Line que el muntarà de sèrie i que aporta un toc més musculat i d’esperit esportiu al vehicle. Així doncs, podem veure uns para-xocs específics davant i darrere, faldons laterals, difusor posterior i un petit aleró que sobresurt a la part de dalt. Com la majoria de versions amb un distintiu més esportiu, el Scirocco GTS també aportarà alguns elements pintats en negre com, per exemple, els retrovisors. Així mateix i de forma opcional, amb aquest mateix color i un toc de vermell podrem col·locar-li les ralles viníliques que van de punta a punta del cotxe, des del capó fins la porta del maleter, passant pel sostre. Un altre punt diferencial del seu exterior són les llandes de 18 polzades i disseny Norwich que portarà de sèrie i que amaguen unes pinces de fre de color vermell, tot i que si ho desitgem, de forma opcional es podran posar unes llandes de 19 polzades Lugano. Es comercialitzarà amb sis colors diferents de carrosseria: Deep Black, Indium Grey, Urano Grey, Pure White, Oryx White i Flash Red.

Volkswagen Scirocco GTS

Si anem cap a l’interior, també salta a la vista el tractament esportiu d’aquesta versió GTS on destaca la combinació de negre i vermell. També equiparà pedals d’acer inoxidable, emblemes GTS, la palanca de canvi en forma de pilota de golf, o uns seients esportius amb un acabat exclusiu GTS.

El Volkswagen Scirocco GTS arribarà als concessionaris a partir del mes de maig però, encara, desconeixem el preu de partida.

El naixement de les sigles GTS

Explicat el cotxe, cal revisar, també, la història del les sigles GTS. Com hem dit al principi, Volkswagen amb aquest Scirocco GTS reneix un emblema que va aparèixer per primer cop al 1982. El Scirocco és un mite dins de Volkswagen, sense cap mena de dubte va ser, i segueix sent, un autèntic referent dins dels compactes coupés però en un moment de la seva vida li calia ser una mica més especial i picant. És aquí quan la marca va decidir aportar més esportivitat al model amb aquesta versió i, com al model actual, també calçava el motor de Golf GTI d’aquell moment, així com alguns retocs tècnics per fer-lo més estable.

També portava alguns distintius a l’exterior com les sigles GTS a la part lateral del cotxe, un aleró a la zona baixa del vidre posterior, on també apareixia el nom de Scirocco. A l’interior també es podia veure uns seients més esportius, així com la ja mítica pilota de golf a la palanca de canvi.