Les modificacions dels models del grup Volkswagen afectats per les emissions seran més senzilles del que s’esperava

El grup Volkswagen ha fet oficial les modificacions que es faran en els motors EA 189 afectats per la manipulació de les emissions. D’aquesta forma, els clients afectats ja poden estar més tranquils sabent quins canvis afectaran al seu cotxe. Segons hem pogut saber, les modificacions seran més senzilles del que es pensava al principi. L’únic motor que portarà una mica més de feina és el 1.6 TDI però, tot i així, no serà res de l’altre món. A la resta de motors només caldrà una simple reprogramació del software fraudulent.

2.0 TDI EA 189

El grup Volkswagen ha explicat que per aquests motors de dos litres i quatre cilindres només es farà una reprogramació del software (mitja hora de feina) per tal que el model compleixi amb les normatives d’emissions europees que hauria d’haver complert quan va sortir de fàbrica. Tot i així, el grup automobilístic no ha especificat si aquesta modificació comportarà algun canvi en les prestacions del cotxe (potència, consum, etc.), però tot apunta que el motor no es veurà afectat.

1.6 TDI EA 189

Tal com hem dit al principi, aquest motor és l’únic que portarà una mica més de feina ja que, a més a més de la reprogramació del software, haurà d’instal·lar-se una malla després del filtre d’aire i abans del mesurador de pressió de l’aire i l’entrada d’admissió del motor (una hora de feina), per tal de millorar la qualitat de la combustió. Amb això, el cotxe ja hauria de complir amb la normativa de les emissions NOx. Igual que en el cas anterior, tampoc s’espera que les prestacions del motor canviïn.

1.2 TDI EA 189

Aquest és l’únic motor que Volkswagen encara no ha facilitat la seva possible solució, però segons sembla serà la mateixa que en el 2.0 TDI, és a dir, una simple modificació del software. Tot i així, la resposta definitiva per aquest motor ha d’arribar abans que s’acabi aquest mes.

Totes aquestes solucions que aporta Volkswagen són només per Europa ja que a Estats Units la normativa d’emissions és molt més dura i, segurament, requerirà uns canvis molt més importants i traumàtics per als clients. Les trucades per a les revisions començaran al gener del 2016 i Volkswagen es farà càrrec de tots els costos i incomoditats que pugui suposar aquesta revisió. Si cal, el grup alemany també es farà càrrec del que costi el trasllat dels clients als tallers o d’un vehicle de substitució. Tot i així, repetim que seran modificacions menors que no passaran de l’hora i mitja.

Amb tot això queda demostrat que Volkswagen va voler jugar a fet i amagar amb Europa (i el món) però va sortir perdent estrepitosament. Per estalviar-se diners amb una simple modificació de software, ara han de passar per un camí ple de pedres que els suposarà pèrdues a tots els nivells.