El nou Volkswagen T-Prime Concept GTE marca la tendència de la marca respecte als SUV de gran grandària, altes prestacions i luxe al volant

El Saló de l’Automòbil de Pequín ha començat carregat de novetats. Gairebé totes les marques han aprofitat l’esdeveniment per deixar clar que el mercat de l’automòbil ja no és cosa dels europeus, ni molt menys. És més, el continent asiàtic lluita per ser més atractiu per als llançaments i sinó que li diguin a Volkswagen. La marca alemanya ha volgut aprofitar aquest escenari per presentar el prototip del nou membre de la seva família SUV, el Volkswagen T-Prime Concept GTE. Aquest crossover serà, quan passi al nivell de producció, el germà gran del Tiguan (el mitjà) i els futurs T-Roc i T-Cross. Amb la seva grandària (5,06 metres de llarg, 2 metres d’ample i 1,70 d’alt) queda clar l’objectiu de la marca: arribar a nous mercats que senten atracció pels grans SUV i ser el rival perfecte del Q7.

Volkswagen T-Prime Concept GTE
La estética del nou Volkswagen T-Prime Concept GTE és més agresiva i elegant | Foto : VW

Tal com es pot observar en les imatges, l’estètica d’aquest prototip Volkswagen T-Prime Concept GTE adquireix certa distancia respecte la línia de turismes VW. A més d’una grandària descomunal, la seva estètica està coberta per línies horitzontals i arestes realment agressives. Tot en la seva carrosseria aporta dinamisme i elegància, un pack perfecte per entrar de ple en el segment premium dels grans SUV. El més atractiu, al nostre parer, són aquests fars davanters perfectament adaptats a la graella frontal, com si formés part d’ella i que esperem pugui arribar al model de producció.

Durant la presentació en el saló de Pequín, Klaus Bischoff, responsable de disseny de VW, ha comentat la importància del disseny i la tecnologia del seu habitacle. Tal com ha comentat, tot en el seu interior manca del funcionament tradicional i es basa en la filosofia de connectivitat Curved Interaction Area. Aquest nou concepte utilitza un conjunt de pantalles corbades per gestionar tant el quadre de comandaments com el sistema de infoentreteniment i s’activen mitjançant la retroalimentació hàptica: els gestos davant el volant.

Volkswagen T-Prime Concept GTE
L’habitacle del nou Volkswagen T-Prime Concept GTE es serveix de pantalles corves | Foto: VW

Tal com podem suposar per les sigles de la seva denominació, el sistema de propulsió serà híbrida endollable i comptarà amb la combinació de dos propulsors. Un motor de gasolina de 2.0 litres TSI de 252 CV i un altre elèctric amb 136 CV de potència, un conjunt que arriba als 381 CV de potència global. Segons la marca alemanya el seu motor elèctric ofereix fins a 50 km d’autonomia. La seva conducció també podrà adaptar-se a les necessitats del conductor, amb tres modes diferents: E-Mode (elèctric), Hybrid (combinació dels dos motors) i GTE (la més radical i prestacional dels dos motors). Pel que han comentat durant la seva presentació, les bateries es poden recarregar en només dues hores i mitja en els punts públics però es requereixen 8 hores davant una xarxa domèstica.