El nou Tiguan arribarà al 2016 amb un disseny a l’alçada i noves solucions tecnològiques

Doncs sí, per si encara no quedava del tot clar, els SUV són el model de moda. Fa uns anys, des de l’arribada del Qashqai el 2007 (per molt que altres firmes es posin la medalla), que el mercat afavoreix clarament cap aquest sector i les companyies tenen clar on han de posar els calers. Volkswagen segueix les pautes marcades i presenta la segona generació del Tiguan amb un model completament nou, fins i tot la seva plataforma.

Gràcies a la utilització de la plataforma modular transversal MQB que tan bé ha funcionat pel Golf, L’A3 o l’Octavia, la marca alemanya afirma haver rebaixat el pes del nou Tiguan 50 kg sense perdre capacitat de càrrega. És més, la nova generació 2016 firma 615 litres de maleter davant els 470 de l’anterior i les seves mesures són: 4,49 metres de llargada (davant els 4,42 del Tiguan 2013), 1,84 m d’ample i 1,63 d’alçada. Tot i que és més baix que el seu predecessor i té els seients més alts, Volkswagen assegura que l’espai lliure fins al sostre ha crescut 3 mm. Tot i que la batalla ha crescut 8 cm, l’espai per les places posteriors, no és molt més gran, tan sols guanyen 22 mm per les cames segons els càlculs que ha publicat la mateixa marca. Aquests seients posteriors tornen a tenir la capacitat de desplaçar-se i inclinar-se amb un nivell superior d’equipament.

Presentada la segona generació del Volkswagen Tiguan
Part frontal

El seu disseny segueix les línies marcades pel nou Passat, el frontal vesteix dues noves entrades d’aire on abans eren les llums antiboira que donen un aspecte esportiu però també el fan semblar més ample. Els grups òptics perfilats estan de moda i el Tiguan segueix les pautes a la perfecció. En general un disseny sense massa riscos, amb els blisters necessaris per donar caràcter, però amb els detalls cromats que aporten la sensació de qualitat que desprèn sempre Volkswagen.

Presentada la segona generació del Volkswagen Tiguan
Vista posterior amb acabat R

En l’àmbit de les motoritzacions, aquesta nova generació comptarà amb tres opcions de benzina que donaran 125, 150 i 180 cavalls i quatre versions dièsel de 115, 150, 190 i 240 cavalls. L’aposta per l’eficiència és clara i Volkswagen haurà de demostrar, encara més, la seva implicació amb la mobilitat sostenible després de tot l’escàndol de motors dièsel ‘trucats’ als Estats Units. Frankfurt ha estat l’espai ideal per presentar el nou Tiguan 2016 i la firma ha aprofitat l’ocasió per destacar la fabricació d’un model híbrid que també va debutar al saló, el Tiguan GTE prototip.

Presentada la segona generació del Volkswagen Tiguan
Tiguan GTE

Seguint amb la nova generació Tiguan, les versions més baixes (de 115 i 125 CV) seran de tracció davantera i la de 150 cavalls podrà ser davantera o total, la resta serà sí o sí tracció total. Detall que eleva el cotxe 20 mm més arribant a una alçada lliure del terra de 200 mm. A més a més aquest model portarà el sistema 4MOTION Active Control que permet seleccionar quatre modes de conducció (carretera, neu, offroad i offroad personalitzat) per tal de gestionar adequadament aquesta tracció total.

Pel que fa a l’equipament, la pantalla multifunció utilitzada serà la tàctil de 12,3 polzades que ja va estrenar el Volkswagen Passat tot i que, opcionalment, es podrà comptar amb un sistema d’informació projectada. El confort és vital per aquestes marques més ‘premium’ i els detalls com els seients calefactables, el climatitzador per la part posterior o l’Easy Open/close que permet obrir la porta del maleter passant el peu per sota. Tots aquests elements són vitals per demostrar la seva qualitat.

Presentada la segona generació del Volkswagen Tiguan
Interior

El nou Tiguan equiparà de sèrie el sistema de frenada d’emergència automàtica amb detecció d’obstacles, manteniment dins el carril, airbag pels genolls i adaptació del capó en cas de col·lisió. Segons la firma alemanya hi haurà altres sistemes que portaran els nivells d’acabat superior com el sistema de detecció de cansament, programador de velocitat i detecció d’angle mort, entre altres sistemes d’ajuda a la conducció.

Sens dubte Volkswagen ha donat un gran pas endavant amb el nou Tiguan, un SUV que demanava a crits una reforma de cap a peus.