Més esportivitat amb els Volvo S60 i V60 Polestar

Volvo no vol quedar-se enrere i, després d’adquirir el 100% la divisió esportiva Polestar, aquest 2016 pot ser el seu gran any. Arriben al campionat de turismes (WTCC) amb cotxe oficial i, ara, presenten el Volvo S60 i V60 Polestar, les versions esportives dels dos models suecs que es beneficien dels avanços en competició per donar un punt més radical i competitiu a la marca gràcies a uns motors més potents, menys pes i a una millor posada a punt.

Volvo S60 i V60 Polestar, potència sueca | Diari Català
Volvo S60 Polestar

Estèticament els Volvo S60 i V60 Polestar destaquen per un kit de carrosseria molt més esportiu amb nous para-xocs, noves llandes de 20 polzades, un subtil aleró i les dues sortides d’escapament amb difusor. A més, el color blau específic per a l’ocasió els hi queda meravellosament bé i els dóna un toc original que pocs models ofereixen. La carrosseria també es veu més baixa gràcies a la suspensió rebaixada signada per Öhlins.

Però no només hi ha canvis estètics, sinó també mecànics. El seu motor de quatre cilindres i dos litres Twin-Turbo rep un nou turbo que proporciona més força, una admissió capaç de rebre més cabal, així com una bomba de gasolina amb més capacitat, entre altres modificacions amb sentit esportiu. Amb tot això assegura uns més que interessants 367 CV de potència (igual que l’Audi RS3) i 470 Nm de parell màxim associats a una caixa del canvi automàtica de 8 relacions que també ha estat revisada.

Volvo S60 i V60 Polestar, potència sueca | Diari Català
Disseny més esportiu

Les seves prestacions no enganyen i el 0 a 100 km/h l’aconsegueix en només 4,7 segons (S60 i V60) però mantenint sempre un bon nivell d’eficiència, característica pròpia de la marca. Amb això, el consum homologat és de 7,8 litres als 100 quilòmetres. A més, el pes també es veu rebaixat uns 20 quilos, així com un millor repartiment del mateix entre els dos eixos. La direcció i els frens també reben millores per garantir un millor dinamisme.

Sens dubte els Volvo S60 i V60 Polestar es converteixen en una opció més que interessant, no només per potència (els alemanys ja poden tremolar) sinó també per disseny.