Volvo S60 Polestar TC1, el retorn al WTCC

0
Volvo S60 Polestar TC1, el retorn al WTCC

Volvo S60 Polestar TC1, el retorn al WTCC

El Volvo S60 Polestar TC1 començarà a rodar al 2016

Ja és oficial, Volvo tornarà al Mundial de Turismes de cara a la temporada 2016, una competició regulada per la FIA en la qual porta absent des del 2013, i això suposa molt de temps per la llarga tradició de la marca en aquesta competició. El seu equip oficial, Cyan Racing (el canvi de nom es deu a l’adquisició de la preparadora de cotxes de carrer de Polestar per part de Volvo), retornarà amb dues unitats del S60, model que també va utilitzar la marca per accedir a la competició l’any 2007.

Segons ha explicat la marca, l’any vinent inaugurarà un programa de participació en aquest campionat que durarà diversos anys, sense especificar el nombre exacte. El director executiu de Polestar Performance, Niels Möller, ha declarat que aquesta competició amb aquest model s’utilitzarà com a plataforma per desenvolupar noves tecnologies que posteriorment s’aplicaran en els models Volvo de carrer.

El Volvo S60 Polestar TC1, la meravellosa i espectacular màquina amb la qual Volvo tornarà al Mundial, difereix del model del Campionat de Turismes de Suècia (STCC). Elements de l’aerodinàmica de la carrosseria com el capó, els para-xocs, els passos de roda, etc. es veuen modificats, així com les característiques tècniques del motor que, en aquest cas, munta un quatre cilindres en lloc de sis i produeix 400 CV de potència, 20 menys que el del STCC.

Volvo S60 Polestar TC1, el retorn al WTCC

La confirmació arriba un mes després que Volvo homenatges els trenta anys que es compleixen des que va guanyar l’Europeu de Turismes al 1985 amb un 240 Turbo. Així doncs, el Volvo S60 Polestar TC1 és una bona manera de tornar a començar i, qui sap, aconseguir molts d’èxits. De moment el seu objectiu és començar i impulsar els avenços en R+D en la seva gamma de vehicles d’altes prestacions.

Fitxa tècnica del Volvo S60 Polestar TC1:

  • Motor: 4 cilindres, 1595 cc, Drive-E Volvo
  • Tracció davantera
  • Potència: 400 CV
  • rpm màxim: 8500 rpm
  • Caixa de canvis: 6 velocitats seqüencial
  • Suspensió: MacPherson (davantera i posterior), amortidors Öhlins
  • Frens davanters: discos ventilats de 390 mm i pinces de 4 pistons.
  • Frens posteriors: discos de 280 mm i pinces de 2 pistons.
  • Rodes: 18” amb cinc cargols
  • Carrosseria: acer i fibra de carboni
  • Pes: 1100 kg