Volvo V60 Cross Country, el més versàtil

0
Volvo V60 Cross Country, una opció molt versàtil
Vista frontal
Volvo V60 Cross Country, una opció molt versàtil
Vista frontal

Una interessant versió off-road de Volvo

L’usuari de l’automòbil demanda, cada vegada més, un cotxe versàtil per poder gaudir els caps de setmana sense perdre el confort i la racionalitat d’un model pel dia a dia. Per aquest motiu Volvo presenta el V60 Cross Country, un model preparat per l’asfalt però amb tot el necessari per al terreny off-road. Bàsicament té una suspensió adaptada amb uns neumàtics més grans que aixequen la carrosseria 6,5 centímetres fins als 20,1 cm. Com ja ha demostrat la marca aquest model estarà a l’altura per competir amb rivals com l’Audi A4 Allroad però també amb d’altres més contundents com pot ser el Subaru Outback.

Com tota versió campera aquest Volvo V60 Cross Country té alguns elements que li aporten aquest toc més off-road i versàtil. Per exemple, les proteccions de plàstic negre que acompanyen tot el perfil inferior del cotxe, passant pel pas de roda, que ja hem vist en altres models d’aquest estil com l’Allroad d’Audi. A més a més també incorpora un frontal diferent del model de carretera amb alguns detalls diferents de la seva graella i el perfil cromat que acompanya al llavi inferior. Aquest detall, a més de fer més robust el cotxe també li aporta un toc d’elegància que sempre dona un ‘plus’ d’estil. Les barres cromades del sostre tenen aquesta mateixa funció. A la part posterior podem veure un nou difusor i la inscripció que el diferència del seu germà petit. Com ja hem comentat anteriorment les rodes creixen i les llantes, ara de 18 i 19 polzades, també ho fan. El maleter és un punt negatiu per aquest V60 donat que és de 430 litres, una xifra baixa si compares amb els seus rivals. Els canvis del seu interior són imperceptibles i segueix utilitzant el cromat per donar aquest toc ‘premium’ i de qualitat. Amb un quadre de comandaments senzill però encertat el seu habitacle és exquisit per aquells que no busquen massa cosa on entretenir-se. El més important es conduir.

Volvo V60 Cross Country, una opció molt versàtil
Interior

Pel que fa als propulsors, la seva gamma és completa amb tres dièsels D3 de 150 cavalls i un consum de 4,2 litres, un D4 de 190 CV amb el mateix consum i un D4 AWD de 190 CV amb cinc cilindres a més d’un motor benzina T5 AWD de 254 CV. De sèrie el canvi de marxes pels propulsors dièsel és manual de sis velocitats però opcionalment es pot comptar amb un automàtic convertidor de par de vuit velocitats. Això si, els motors de cinc cilindres com el D4 AWD i el T5 AWD van sempre associats a un canvi automàtic de sis marxes. La versió més econòmica és el dièsel de 150 cavalls que porta tracció davantera i costa 35.950 euros, només per sota de l’Audi i el Passat Alltrack. En funció de la versió escollida la tracció serà davantera o a les quatre rodes (les opcions de cinc cilindres porten la total), un sistema que funciona gràcies a un embragament multidisc controlat electrònicament i que capta l’adherència de les rodes.

La suspensió ha estat modificada per suavitzar-la i aconseguir un major confort de conducció. Aquesta ‘suavitat’ pot comportar un balanceig que acabi passant factura a causa d’una sensació d’inestabilitat però la firma assegura que el conductor sentirà sempre que té el control. Esperarem a poder provar el model per opinar al respecte. La recerca del confort moltes vegades acaba creant una falta de contacte amb la carretera i tot i que aconsegueixen fer-nos sentir a un sofà el que cal és tenir tots els sentits a la carretera sense passar-ho malament.

Volvo V60 Cross Country, una opció molt versàtil
Vista posterior

En definitiva estem davant un model que, econòmicament (va dels 35.950 als 51.845 euros), demana molt quan té rivals que el superen. Per exemple en potencia: l’Opel Insignia de 170 CV és més assequible i l’Skoda Scout és tracció quatre i també més econòmic. En models com aquest un element important per poder decidir-se són els nivells d’equipament. El V60 Cross Country compta amb tres nivells: el Kinetic, Momentum i Summum i tots ells compten amb el programador de velocitat, el climatitzador automàtic, el fre d’estacionament i el sistema d’arrencada fàcil entre altres elements. Opcionalment, i amb nivells superiors, pots trobar els sistemes de seguretat com l’avís per canvi involuntari de carril, el detector d’objectes a l’angle mort o el programador de velocitat actiu. El plus ‘premium’ d’aquesta firma sempre tira però cal que la seva diferència de preu no només estigui justificada amb els detalls més superficials.