WRC de França: Torna a l’illa de Córsega

0
wrc frança cartell
WRC França
wrc frança cartell
WRC França

7 Anys després el WRC torna per l’illa francesa de Córsega

Després de 7 anys absent del mundial, el Ral.li de França 2015 torna a l’illa de Còrsega (1-4 d’octubre). Serà més concentrat que altres edicions, ja que comptarà amb nou trams diferents que varien en longitud, entre 15 i 45 quilòmetres. El ral.li començarà i finalitzarà a la ciutat d’Ajaccio i visitarà Bastia i Porto-Vecchio, situant-se el parc d’assistència a Corte.

El Tour de Corse, és un ral.li mític dins del campionat del món, els aficionats el coneixem com el Ral.li de les 1000 corbes, això ja dóna una pista de la complexitat de la prova. Són espectaculars les carreteres tallades a la roca de la muntanya i tot el seguit de corbes i contracorbes. En definitiva, espectacle pur.

El Ral.li de França-Tour de Córse, finalment comptarà amb 9 trams de velocitat diferents per recórrer en diferents ocasions, tres per dia, d’una longitud no superior a 50 quilòmetres.

La sortida (dijous, 1 d’octubre), com l’arribada (diumenge, 4 d’octubre), seran a la ciutat d’Ajaccio, centre neuràlgic de la prova.

El final de la primera etapa, la nit del divendres, serà a la ciutat de Bastia, el dissabte es farà nit a la ciutat de Porto-Vecchio, i el parc d’assistència tindrà la seva base en la ciutat de Corte el divendres i el dissabte.

FITXA DE LA PROVA:

Data d’inici 01.10.15 i data final 04.10.15

Categories de vehicles admesos: WRC3, WRC2, WRC i JWRC

CARACTERÍSTIQUES DEL RECORREGUT:

– Carreteres estretes i molt revirades, generalment bordejades per un costat de paret de roca i per l’altre una forta caiguda al mar.

– L’asfalt és molt abrasiu i molt exigent amb els pneumàtics.

– Les estretes carreteres poden fer que qualsevol petita errada pugui significar un problema greu.

– Aquest any hi ha un problema afegit per alguns equips que no han participat mai en aquest ral.li, el que farà que hagin d’aportar un esforç més important.

Especificacions dels vehicles:

– Suspensions d’asfalt, una alçada baixa proporciona més estabilitat i millor equilibri

– Carreteres de diferents tipus en un mateix tram que fan complicats els reglatges i la posada a punt dels vehicles

wrc frança cartell
WRC França

És un ral.li amb unes característiques molt peculiars, els trams que circulen per penya-segats i les vistes impressionants i passen per molts pobles amb carrers estrets que fan d’aquests paratges una estampa espectacular per poder-los seguir.

Històricament ha estat un ral.li dur pel que fa al pilotatge, ja que és molt exigent en l’àmbit físic i complicat per poder mantenir un ritme adient en funció dels pneumàtics escollits. També ha estat un ral.li difícil quan la pluja ha fet acte de presència en un asfalt irregular. És un ral.li amb una història trista en algunes de les seves edicions per la desaparició d’alguns pilots.

Però també històricament ha estat un ral.li apassionant, espectacular d’adrenalina constant, sobretot en l’època dels mítics Grup B, les bèsties daurades de la història dels ral.lis i que alguns vàrem poder seguir en directe per les carreteres Corses.

COMENTARIS:

La nostra passió pel món dels ral.lis ens fa molt sensibles a la falta de suport i promoció per part de les institucions i les diferents federacions, s’ha convertit en una disciplina oblidada que només apareix als mitjans quan es disputa el Ral·li d’Espanya a Catalunya o quan hi ha accidents mortals. En aquest cas, amb una insistència i comentaris desproporcionats. Durant la resta, el ral·li pràcticament no existeix.

Una disciplina on hi ha els millors pilots atès les característiques de les proves, on sempre hi ha espectacle, és molt fàcil poder assistir a veure els trams, és diversió en estat pur. L’ambient que es viu entre els aficionats, el fet de poder estar a la muntanya en entorns meravellosos, aiò no es pot aconseguir en altres proves i, a més a més, (de moment) és gratuït.