El grup català triomfa a les llistes musicals amb el seu single “Hundred Miles”

Tres dissenyadors gràfics i van amb unes ulleres de sol curioses i interessants. Però el cert és que no són reconeguts precisament pels gràfics. I és que el grup ‘Yall’ ha entrat fort en el panorama musical amb el seu single musical “Hundred Miles“. És, sens dubte, el hit del moment, amb la frase retinguda ja en molts cervells “Dance with me one more time“.

A poc a poc aquest trio català s’està apoderant de les primeres posicions de les millors llistes de tot el món. S’ha de dir que la marca de roba Desigual els hi ha donat molta empenta en agafar pel seu anunci la seva melodia amb la qual tothom ja s’identifica, xiula i balla. Però, què tenen aquests tres joves que enganxa?

1. Quin és l’origen del nom Yall ( nom compost de ‘You’ i ‘All’) i com es va formar el grup?

Yall: Vam començar fa uns vuit anys més o menys. Cadascú ja feia en el món cultural i de forma individual els seus primers intents de treballs tant de l’àmbit musical, com del creatiu o l’audiovisual. Un dia, vam parlar i vam descobrir que teníem els mateixos conceptes musicals i que a més pensàvem que a la resta del mercat cultural no hi eren.

D’aquí ve el nom Yall (volem englobar tot, d’aquí la paraula ‘All’). Tenim l’ull posat en tot i ens nodrim tant de coses que succeeixen a fora com de dins del nostre país. ‘You All’ ‘Tot per vosaltres’.

Vam apostar pel nostre esdeveniment, formant un club en el qual portàvem els discs joqueis que ens agradaven. Ràpidament els productors tant d’Espanya com de fora ens van començar a trucar tant d’aquí, com d’Alemanya, vam tocar a Ibiza, al Sònar… fins avui dia que hem aconseguit l’èxit amb la cançó ‘Hundred Miles’.

2.Quines referències musicals del panorama musical teniu per crear les vostres creacions?

Y: Les influencies són diverses, des del Rap fins al ‘French Touch’, o House francès. Però no tenim a cap persona en concret com a referència. Al final es tracta d’englobar tot allò que t’agrada i d’allà és d’on surt el teu propi estil.

“El nom del grup ve de ‘You All’ (tot per vosaltres) perquè tenim l’ull posat en tots llocs i treballem per vosaltres.”

3. Com es va compondre el vostre èxit, el single ‘Hundred Miles’?

Y: Joan va ser l’encarregat de la producció i tot el seu origen el té un encàrrec. La marca de roba Desigual ens va trucar perquè li féssim una cançó a la seva nova campanya publicitària. Vam començar des de quatre acros fins a tota la producció del single i el client li va encantar el resultat.

4. Esperàveu tan bona recepció? Com porteu l’èxit?

Y: Estem molt sorpresos, assimilant tot el que ens està passant, però sobretot molt contents i molt orgullosos dels futurs projectes que ens estan sorgint degut aquest èxit. Volem especialment treballar.

5. Com ha estat col·laborar amb Gabriela Richardson?

Y: El tema de la gravació de la veu va ser en una tarda. Tot molt ràpid i ella molt simpàtica ens va donar alguna aportació melòdica que ràpidament la vam incorporar. Però la gravació ràpida i efectiva (2 0 3 hores només). Experiència molt bona i molt profitosa per ambdues parts.

6. Què se sent en tocar en festivals tan importants com són el Sònar, o el MTV Madrid?

Y: Des de 2012 no hem parat. Tocar en el Sònar amb multitud de persones al davant és brutal i a més et segueixen mentre tu vas transmetent el teu concepte musical. Indescriptible. El ‘feedback’ va ser molt bo.

7. Què en penseu de ‘Loca del coño’, un vídeo que s’ha fet viral a Youtube parodiant el vostre single?

Y: Nosaltres ens partim de riure quan l’escoltem (riuen entre ells). La vam veure i de seguida la vam compartir en els nostres xats de WhatsApp i en les nostres xarxes socials incloent a la gent de la discogràfica i ens va fer molta gràcia. En realitat és un afalac que algú et dediqui una mica del seu temps.

8. Alguna exclusiva que ens podeu donar? (Nou single, nova col·laboració)

Y: Estem treballant en 2 o 3 projectes de single però sense res a definir encara perquè tampoc sabem amb qui col·laborarem. El que sí que tenim clar és que serà una col·laboració internacional. Però encara està per veure. S’està cuinant. Una ens agrada molt de l’estil (Korean Bachata) però no sabem si finalment sortirà aquesta opció. La posada en escena també l’estem canviant. Ens trobem ara amb molta més producció visual.

9. Algun desig que us quedi per complir?

Y: Concret no tenim (riuen). En realitat volem que això tiri el lluny que pugui tirar perquè volem continuar treballant i arribar al màxim de públic possible amb el nou projecte. Seguint tenint ales.

Entrevista: Sergio Enciso i Ingrid Llorens