Yamaha XMAX 400, un scooter per a tot

0
Yamaha Xmax
Javier Laosa
Yamaha XMAX 400, un scooter per a tot
Javier Laosa

La Xmax 400 s’adapta a tu a totes les circumstàncies

Desprès d’haver conduit molts tipus de scooter, entre ells un viatge a Jérez amb una aprilia 500, encara no havia trobat el scooter per tot, però a més amb un preu econòmic. Evidentment que el TMAX i el BMW son quasi perfectes però tenen una tarifa més alta. Perquè m’entengueu, el ideal seria tenir una Supertenere o GS per tot , però de vegades amb les XT o altres semblants ja et treus tot el que necessites.

Cada maig des del 2013, el món rutero motard de Catalunya es prepara i es trasbalsa per un dels reptes mes macos en moto, LA RIDER 1000, i que organitzen els nostres amics de Manresa. De les dos edicions que he fet he provat de trobar quina era la millor màquina per fer-la, o, si m’ho permeteu, si aquella moto que m’agradava era la idònia per fer aquest repte. Desprès d’haver-la fet amb una naked R(ducati Monster), excel·lent a les corbes però molt física amb mal asfalt, i amb una trail (triumph tiger 800) molt bona però no trobava la roda davantera, Se’m va ocórrer de fer-la amb una moto automàtica, així només estava pendent del gas i del fre, i portava tot el necessari a dins del cofre.

Vet aquí la meva sort al poder comptar per l‘edició 2015 amb aquesta meravellosa moto, la XMAX 400

Com és la Yamaha Xmax 400?

Yamaha XMAX 400, un scooter per a tot
Yamaha Xmax 400

El Xmax ha demostrat que Yamaha ha aconseguit unir dos conceptes. A primera vista, el Xmax 400 sembla una mica més gran que els coneguts 250 i 125 cc, ja que sobre aquest xassís “petit” ha hagut que treballar per posar el motor gran. Aquest, fabricat a Itàlia per Minarelli, es basa en el del Majesty 400 (fabricat al Japó), però s’ha treballat en diferents components i reglatges per atorgar-li aquest nou caràcter sport que es buscava.

La nova carrosseria, que prefigura la que serà comú a la resta de la gamma amb el temps, Vol apropar la imatge del scooter a la de la TMAX 530, i així, aquest “boomerang, apareix al xmax por primera vegada, amb el “400” diferenciador gravat en ell.

Vist des del davant, els fars s’han allargat cap al darrere, les línies s’han afilat i també recorda molt al TMAX 530. El quadre, amb dos rellotges analògics i pantalla central posat en dos marcs hexagonals, també inspirats en el quadre de l’omnipresent germà gran. Dos guanteres als costat del manillar, profundes, una d’elles (esquerra) amb clau i un allargat buit per a dos cascs integrals (però vigileu, perquè si és un casc gran, és possible que toqui al seient al tancar) configuren el capítol de càrrega del nou Xmax

És en la seva visió posterior on causa més dubtes. El motor 400 és gran, cosa que amb l’enorme carrosseria del Majesty es dissimulava. Al Xmàx, més compacte, les dues caixes del filtre, una a cada costat del motor, amb la dreta sobre el silenciador, li donen un aspecte a alguna cosa “atapeïda compilació”, encara que la part superior, amb la saga més fina que a la resta de la gamma Xmax intenta “reduir” aquest efecte.

Yamaha Xmax
Yamaha Xmax 400 escapament

Com va la Yamaha Xmax 400?

Es podria resumir en una paraula : Apassionant

Sempre que l’entenguis com una moto automàtica amb moltes avantatges i algun inconvenient. És la primera vegada que fent la RIDER o qualsevol viatge d’aquest tipus, m’ho he passat al·lucinant.

És còmode  per estatures mitjanes, és efectiu amb el seu cofre, és al·lucinant com frena malgrat el seu pes. Si aprofites la fermesa de les seves suspensions i obres gas abans , ja que té una resposta alegre però no contundent, pots seguir o passar a qualsevol vehicle amb més xassís o centímetres cúbics.

Us ho explicaré per trams:

1.     Trams carretera ràpida: accelera convincent amb els seus 31,5CV , si confies amb la roda davantera entres igual de ràpid que amb una moto i, a més a més, no consumeix res.

2.     Trams de pistes asfaltades d’alta muntanya: Ja que pesa la cua de la moto, només has de dirigir la roda i donar gas en els revolts tancats i controlar si s’obra amb el fre de darrera. I si  portes suspensions amb mes recorregut, que tremolin les GS.

3.     Trams de carretera de muntanya amb bon asfalt(Toses) Ja que porta unes suspensions fermes i frena de meravella amb un equip de tres discos de 267 mm suficients per subjectar en qualsevol cas, vas agafant ritme fins que l’únic impediment, el cavallet, et retorna al món de la conducció àgil.

4.     Trams de carretera amb mal asfalt: Aquí és on et trobes amb els majors inconvenients, doncs vas saltant a sobre del seient, i no permet girar àgil, has d’afluixar.

5.     Trams nocturns amb bon asfalt: S’ha fet la llum , els seus meravellosos fars donen una profunditat a nivell dels xenó, veus de meravella i llavors tens una conducció àgil i divertida

Valoració

És un scooter, si a carretera va bé , a ciutat va igual de bé , fen-te oblidar que és un 400 i per un preu de 5.799 euros, el Xmax 400 es posiciona en un lloc únic entre els 400. Si fins ara podies trobar scooter GT o fins i tot roda alta en la cilindrada, no hi havia, fins ara, un veritable model sport en aquesta cilindrada . Amb molt espai per guardar objectes, plataforma per als peus doble, molt lloc per al pilot i el passatger, el Xmax és un TOT SCOOTER, encara que amb una faceta esportiva i viatgera.

Galeria