Prova Yamaha XT 660 Z TÉNÉRÉ ABS

0

Yamaha XT 660: Una offroad burgesa amb ànima ciutadana

Tenim davant la nova Yamaha Ténéré 660, una trail amb aires de ciutat. Construïda per l’aventura del cap de setmana sense renunciar a l’asfalt de la ciutat o carreteres, amant dels llargs recorreguts o petits trajectes, així es presenta aquesta nova maquina, una moto fidel i versàtil.

Estètica

La nova Ténéré 660 destaca per la robustesa i la seva alçada a terra. Les suspensions davanteres són grans de 160mm ancorades a unes llandes multitubulars i pneumàtics mixtes. Els frens amb ABS opcional, incorpora un doble disc de 298mm davant i darrere de 245mm.

Una gran òptica domina la part superior amb una elegant cúpula que amaguen una pantalla amb un compta revolucions analògic. El gran dipòsit de 23L augura una bona autonomia a aquesta Yamaha, les tapes laterals flueixen amb robustesa cap a l’enorme seient, que és tou i còmode, encara que és una mica alt. Els dos escapaments surten per sota del seient amb un so ronc del motor.

La seva posició és bastant còmode gràcies al seu seient i arribem bé als comandaments encara que la seva gran alçada (900mm) dificulta una mica la conducció per ciutat. Aquesta alçada en canvi beneficia la seva versatilitat al mode offroad. El pes de la Yamaha és de 206kg.

Motor

Un dels punts forts de les Yamaha, sempre és el seu motor que són plens de vida a la part alta però en aquest tipus de motos han de ser a  la inversa, la marca japonesa aposta per un monocilíndric de 660cc i 48cv a 6000rpm units amb una caixa de canvi de recorregut curt.

El motor te energia des de molt abaix i mou la Ténéré amb facilitat, a qualsevol règim tens resposta i llença aquesta trail per sobre dels 150km/h en un tres i no res. La seva arrencada és plàcida gràcies al sistema elèctric que evita el pedal del peu. Porta la típica arquitectura Yamaha SOHC i està refrigerat per aigua.

Comportament

Yamaha tenere 660 ABSDesprés de repassar quatre coses d’aquesta Yamaha, anem a veure que tal es comporta. Farem un recorregut per Barcelona seguit de carretera i autovia per finalment acabar una estona per fora pista.

Contacte i en marxa, notem de seguida el seu motor, com reté l’enorme pistó amb un so peculiar. Segons comentaven altres publicacions, portar el motor per sota de les 2500rpm podies calar el motor pel tema de les pistonades però hem de dir que no vàrem notar gaire aquest fet i no se’ns va calar en cap situació.

Estem a la ciutat i la seva alçada a terra ens penalitza una mica l’excel·lent maniobrabilitat que mostra la Ténéré, costa una mica portar-la entre el tràfic urbà i entre els cotxes. Els frens es mostren contundents i paren la moto en totes les situacions, l’ABS no és desconectable. Sortim dels semàfors com un llamp, puja amb molta energia fins a les 7.500 rpm i notem algunes vibracions.

Després de patir una mica entre els cotxes arribem a l’autovia on canvia radicalment, aquí es fa fàcil de portar i la seva posició ajuda a no cansar-nos gaire l’esquena. Trobem a faltar una mica més de protecció aerodinàmica però en línies generals està molt correcte tal com la moto arriba de sèrie. Pots mantenir un ritme alt sense problemes gràcies al seu motor.

Sortim i ara toca una carretera revirada, es defèn bastant correcte, l’ABS és poc intrusiu i es nota la gran mossegada, permet gaudir de la carretera d’una altra manera perquè no podem inclinar gaire la moto encara que entra molt bé a les corbes. Podem optar per anar tranquils i canviar a 5000rpm i esprémer el suc fins a les 7500rpm, són les dues variants que ofereix aquest gran motor.

Arribem a la terra, la primera nota, els pneumàtics mixtes són més per asfalt i de seguida notem la falta de tracció. Aquí si es nota la gran alçada que permet controlar la moto i el camí perfectament. Tot als comandaments són a primera mà i si ens posem dempeus, va perfecte per les rectes de la pista. Aprofitem al màxim algunes corbes, gas i la moto gira amb ràbia, podem obrir gas amb contundència. És fàcil de conduir en totes les situacions, encara que aquests pneumàtics no estan a l’altura per terra, ens quedem atrapats a una pujada per falta de tracció.

Podem sortir i reprendre la marxa cap a la ciutat.

Conclusió

És una moto feta per fer servei a qualsevol situació i Yamaha ha aconseguit un bon còctel amb aquesta trail per poc més de 8.000€. Té un motor molt enèrgic amb un gran equip de frens i un ABS que funciona molt bé. L’única pega, els pneumàtics són més per asfalt així que si vas a utilitzar la moto per pista, recomanem canviar-los.

Ens ha agradat: Frens, motor, versatilitat
A millorar: capacitat offroad, pneumàtics, comoditat

Curiositat

El desaparegut Thierry Sabine, organitzador del rally més llegendari, el París-Dakar, es va perdre durant dies al nord d’Àfrica en el desert del Ténéré. L’experiència, lluny de ser traumàtica, el va fascinar de tal manera al francès que va dur a terme l’encara avui mítica prova, més de 30 anys després, malgrat haver canviat de continent. No va ser casualitat que la primera moto a arribar, lluitant contra el crono, a les platges del Llac Rosa del Senegal fos una Yamaha XT500, convenientment modificada. Ni tampoc que la marca japonesa inclogués al seu catàleg de 1986 la primera XT600Z Ténéré, en línies generals una evolució del model trail amb un dipòsit de major capacitat.

Galeria de Fotos