Yamaha Yard Built: JVB Moto – Infrared

0
VB Moto ha agafat la VMAX com a moto base i ha escollit aquest model perquè celebra 30 anys
Força bruta

La marca japonesa et convida a customitzar els seus models i poder vendre’ls als seus clients

El món de les motos és diferent de la resta del món del motor, som tots una família, ens saludem si veiem un motorista i parem si algú es troba aturat. I com en tota bona família, ens agrada ser diferents, per això Yamaha ens proposa ser els nostres propis artistes. Els convida a fer creacions dels seus models custom i presentar-li per poder crear una línia d’accessoris i veure la nostra creació en altres motos de la marca. Cada dia anirem repassant diverses creacions.

Avui presentarem una VMAX amb molta personalitat, els companys de JVB Moto han creat: Infrared
JVB Moto ha agafat la VMAX com a moto base i ha escollit aquest model perquè celebra 30 anys de la seva creació, allà el 1985. La moto te caràcter fins i tot de sèrie, el fabricant alemany ha volgut donar un toc dragster amb aire de cafè racer donat la potència de la VMAX. La base a estat rememorar l’essència de fa trenta anys amb elements de la primera moto que va sortir de fàbrica aquell any.

Comença per un frontal i palafangs d’alumini fet a mida sota l’atenta mirada d’una òptica rodona amb fibre de carboni, tot integrat amb harmonia a la suspensió davantera. Els intermitents integrats i els semi-manillar modificats li confereixen el toc de cafè racer.

El quadre de comandament és un autèntic dragster americà, obra d’Autometer. L’estilat carenat de carbono custom del dipòsit alberga al seu interior la caixa amb el filtre d’aire i el sistema electric modificats radicalment, és complementen amb unes entrades d’aire fabricades a base d’alumini d’unes VMAX originals dels 80.

La feina dels artesans alemanys no acaba aquí, continua amb un impressionant subxassís fet d’alumini i completament a mà derivats de les peces de sèrie, el dipòsit de combustible custom es troba sota el seient i també és integrat per alumini amb la mateixa capacitat que gaudeix la VMAX de sèrie, d’aquesta manera podem esperar la mateixa autonomia i no tenir cap ensurt al nostre viatje.

La part posterior segueix la mateixa línia i artesania, el bon saber fer de JVB-Moto, amb un colin de carbono custom fet a mà per la marca Jens. Per descomptat, el motor no s’escapa a les modificacions i equipa la VMAX amb un escapament a l’alçada, un col·lector modificat de 4 a 1 acaba amb un silenciós Termignoni. Per finalitzar amb aquesta espectacular creació, el seu color es va estudiar a fons i és varen decantar per els colors de la història de la moto (i la de Yamaha), l’escollit va ser els colors de l’equip de MotoGP de 1985.

Espero que ús hagi agradat aquest primer capítol de les creacions de Yamaha Built, aviat podreu gaudir del segon acte.